| 担 当 者 | 単 位 数 | 配当年次 | 学 期 | 曜 日 | 時 限 |
| 村松 美映子 講師 | 2 | 通年 | 水 | 1 |



| 1 | 授業の概要・授業外学習の説明 履修者決定 |
| 2 | VOA : Moocs Are Moving Forward 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Stereotypes and Racism ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 3 | VOA : Moocs Are Moving Forward 精読、サマリ CLIL : Stereotypes and Racism グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 4 | VOA: A Visit to an Asian “Night Market” in Los Angeles 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Stereotypes and Racism プレゼンテーション、質疑応答 |
| 5 | VOA : A Visit to an Asian “Night Market” in Los Angeles 精読、サマリ CLIL : Information and Communication ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 6 | VOA : To Protect Rhinos, Anti-Poaching Business Grows in South Africa 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Information and Communication グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 7 | VOA : To Protect Rhinos, Anti-Poaching Business Grows in South Africa 精読、サマリ CLIL : Information and Communication プレゼンテーション、質疑応答 |
| 8 | VOA : Twenty-one Words and Their Stories: Colorful Expressions 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Health ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 9 | VOA : Twenty-one Words and Their Stories: Colorful Expressions 精読、サマリ CLIL : Health グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 10 | VOA : Student Launches Hospital for iPhones 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Health プレゼンテーション、質疑応答 |
| 11 | VOA : Student Launches Hospital for iPhones 精読、サマリ CLIL : Food ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 12 | VOA : Number of International Students Attending American Colleges and Universities Continues Rising 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Food グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 13 | VOA : Number of International Students Attending American Colleges and Universities Continues Rising 精読、サマリ CLIL : Food プレゼンテーション、質疑応答 |
| 14 | VOA : Fewer Children Under the Age of Five are Dying 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : A Sound Material-Cycle Society ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 15 | 到達度確認 |
| 16 | VOA : Fewer Children Under the Age of Five are Dying 精読、サマリ CLIL : A Sound Material-Cycle Society グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 17 | VOA : A Vacuum Cleaner for Destroying Space Junk 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : A Sound Material-Cycle Society プレゼンテーション、質疑応答 |
| 18 | VOA : A Vacuum Cleaner for Destroying Space Junk 精読、サマリ CLIL : Global Warming ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 19 | VOA : Making Friends Not Always Easy for Foreign Students 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Global Warming グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 20 | VOA : Making Friends Not Always Easy for Foreign Students 精読、サマリ CLIL : Global Warming プレゼンテーション、質疑応答 |
| 21 | VOA : Now on the iPad : Apps for Orangutans 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Energy ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 22 | VOA : Now on the iPad : Apps for Orangutans 精読、サマリ CLIL : Energy グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 23 | VOA : United Nations Report Urges “Putting Education to Work” 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Energy プレゼンテーション、質疑応答 |
| 24 | VOA : United Nations Report Urges “Putting Education to Work” 精読、サマリ: CLIL : Endangered Species ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 25 | VOA : Older Populations Are a Fact of Life for Many Countries 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL : Endangered Species グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 26 | VOA : Older Populations Are a Fact of Life for Many Countries 精読、サマリ CLIL : Endangered Species プレゼンテーション、質疑応答 |
| 27 | VOA : Gene Mapping Identifies Four Different Types of Breast Cancer 語彙、シャドーイング、リスニング、速読 CLIL: International Relationship ペアワーク、リスニング、精読、データ分析 |
| 28 | VOA : Gene Mapping Identifies Four Different Types of Breast Cancer 精読、サマリ CLIL: International Relationship グループワーク(問題解決、調べ学習、サマリ・ライテング) |
| 29 | 一年のまとめ |
| 30 | 到達度確認 |
| 授業計画は、場合により若干の変更がある可能性があります。 |





